Kontrakt

Vi skulle vilja att min sambo blir tecknad på hyreskontraktet. Idag står bara jag på kontraktet och vi vill att båda står på kontraktet. Vad behöver vi göra?

Med vänlig hälsning, Ove

Kommentarer

  • Hej Ove!

    Om ytterligare en hyresgäst ska skrivas in på ett befintligt hyreskontrakt gäller:
    • Den nya hyresgästen måste uppfylla Lulebos villkor för uthyrning.
    • Båda personerna ska ha bott tillsammans och varit folkbokförda på samma adress under de senaste tre (3) åren. Detta ska styrkas med personbevis.
    • Den nya hyresgästen måste vara registrerad på Mina sidor och stå i Lulebos lägenhetskö.
    • Köpoängen nollställs för den nya hyresgästen när kontraktet undertecknas.
    Har du fler frågor kring det här är du välkommen att kontakta vår kundmottagning på telefon 0920-23 67 30, vardagar klockan 9-12 - eller läs mer här.

    Hälsningar
    Lulebo