Köflytt?

Hej! Har min köpoäng flyttats över?

Kommentarer

  • Hej Ida!

    Nej, dina köpoäng flyttas inte över per automatik.

    Lulebos lägenhetskö flyttades över till den kommunala bostadsförmedlingen Bostad Luleå under hösten 2016. Sedan dess har vi på Lulebo inte haft någon lägenhetskö.

    Om du har stått i lägenhetskö hos Bostad Luleå och har betalat köavgift på 250 kr för år 2020 till Bostad Luleå kan du flytta med dig din sparade kötid till Lulebos nya lägenhetsköer.

    Från och med den 4 januari 2021 kan du själv registrera dig i Lulebos nya avgiftsfria lägenhetsköer och samtidigt ta med dig din sparade kötid. Det är ingen brådska, du kan göra denna registrering och hämta din kötid under hela året 2021 utan att förlora din kötid. Sista datum för hämtning av sparad kötid är den 31 december 2021.

    Så här gör du:
    1. Logga in på mina sidor på lulebo.se, klicka här.
    2. Klicka på fliken "Lägenhetskö" i menyn (och Studentlägenhetskö om du vill spara poäng i den kön också).
    3. Fyll i:
    - de obligatoriska fälten
    - ställ in dina önskemål gällande lägenheter
    - bocka för att du samtycker till personuppgiftsbehandling
    - bocka för om du vill ha prenumeration som matcher dina önskemål - klicka på Spara.
    4. Dina köpoäng visas under ”Min köstatus” på mina sidor.

    De som inte har betalat köavgift till Bostad Luleå har inte någon kötid för lägenheter att hämta. Dessa personer är självklart välkomna att nyregistrera sig i Lulebos lägenhetsköer och börja samla köpoäng från och med dag 1.

    På vår hemsida finns ytterligare information, klicka här för att läsa mer.

    Får du det inte att fungera är du välkommen att ringa vår kösupport på telefon 0920-23 67 99, telefontid: 9-12 och 13-16.

    Hälsningar
    Lulebo