Välkommen till Lulebos kundforum!
Läs befintliga frågor och svar eller ställ din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan, senast inom tre arbetsdagar.
Felanmälan görs på 0920-23 67 00, måndag-fredag kl.07.15-15.30 (1/5-31/8: kl.07.15-14.30), telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid.
Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har ca 7 750 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra sex trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av cirka 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Yttre skötsel samt om- och tillbyggnad av fastigheterna upphandlas externt.
På vår hemsida finns svar på de vanligaste frågorna, bland att det som berör inloggning.
Klicka här för att besöka webbsidan.
Får du det inte fungera är du välkommen att ringa vår kösupport på telefon 0920-23 67 99, telefontid: 9-12 och 13-16.
Hälsningar
Jag bor på Kompanivägen och på måndag ska jag flytta jag till en ny adress på Kompanivägen. Jag kan inte ändra i Luleboappen för att boka tvättstuga och motorvärmare.
Det sköts automatiskt. Men om dina kontrakt överlappar varandra fungerar webbokning av tvättstuga endast på den adress du flyttar från under tiden du har dubbla kontrakt. Så länge du har dubbla kontrakt kan du boka tvättid på din nya adress på tavlan i trapphuset.
Motorvärmaren ska gå att styra från appen, annars kommer du åt den efter inloggning på mina sidor.
Hälsningar