Inneboende tillfälligt

Hej!

Kan jag ha en inneboende hos mig två veckor i mars och två veckor i april? Personen kommer att betala hyra så är litet orolig att det räknas som uthyrning?
Jag har två sovrum, det är endast det ena av dem som kommer att "hyras ut" till min tillfälliga gäst, det andra är mitt eget sovrum.

Tack på förhand!
Josephine

Kommentarer

  • Hej Josephine

    Du får ha inneboende så länge du själv också bor i lägenheten samtidigt.
    Du får även ta ut en skälig hyra.
    Bor du i möblerat studentrum får du inte ha inneboende.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare