Inneboende?

Hej!
Jag har nyligen skrivit på ett kontrakt hos er för en lägenhet. Jag kommer stå ensam på kontraktet, men kommer att ha en inneboende i lägenheten som betalar delar av hyran. Måste jag registrera detta på något sätt? Och finns det några färdiga mallar på inneboendekontrakt?
Mvh

Sara

Kommentarer

  • Hej Sara.

    Du kan ha en inneboende eller sambo så länge du själv bor i lägenheten. Detta behöver inte registreras hos oss och Lulebo har inte några färdiga mallar för detta.
    Om du däremot önskar hyra ut din lägenhet i andra hand behöver du ansöka om det hos Lulebo. Du kan läsa mer om detta via denna länk
    Man kan tidigast ansöka om andrahandsuthyrning då man har varit folkbokförd och bott i lägenheten i minst 12 månader.

    Har du fler frågor kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling. Du når dem via e-post lagenhetsformedling@lulebo.se alternativt på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
    Sandra