Inloggning med BankID?

Varför kan man inte använda BankID?
Det är bökigt att logga in flera gånger om dagen.

Kommentarer

  • Hej Margareta!

    Anledningen att vi inte erbjuder BankID är att vi endast i så fall får den lösningen till ”Mina sidor”. Det skulle i så fall innebära att användaren måste sätta ett lösenord för sitt konto för att kunna logga in i appen eller via portal.lulebo.se.

    Detta förfarande skulle generera mycket support och oklarhet, därför har vi valt att inte implementera det för närvarande. Däremot utreder vi vad vi kan göra för att BankID ska fungera på allt. Dvs att användaren ska slippa lösenord helt, alt. själv välja inloggning med lösenord istället för BankID.

    Hälsningar
    Lulebo