Inkomst / anställningsintyg?

Hej!
Jag är just nu anställd som sommarjobbare, men har en ny fast tjänst som påbörjas i september. Jag har ju naturligtvis blivit erbjuden jobbet, men då anställningsprocessen inte gått igenom ännu pga. semestertider så kommer jag troligtvis inte kunna uppvisa intyg innan slutet av augusti.

Jag misstänker att det helt enkelt innebär att jag inte kan söka lägenhet innan dess? Det går inte att komplettera intyg efter genomförd visning, exempelvis?

Svaret är kanske uppenbart, men tänkte att det var lika bra att fråga ändå.

Ha det bra!

Mvh,
Olivia

Kommentarer

  • Hej Olivia.

    Begäran om intyg angående inkomst i samband med lägenhetskontrakt begärs ofta 1-2 dagar efter det att svarstiden på erbjudandet har gått ut.

    Kan du inte uppvisa intyg i närtid till detta behöver du vänta med att söka lägenhet.
    Du kan läsa mer om erbjudande om hyreskontrakt via nedanstående länk:

    Erbjudande lägenhetskontrakt

    Många hälsningar från oss på Lulebo