Inkomst

Jag har fört in att min inkomst är 35000, och då räknar jag mitt csnbidrag och sen sommar/extrajobb. Jag ska även söka bostadsbidrag men iom att jag fortfarande bor hemma så kan jag inte göra det ännu men jag platsar för att få det. Kan jag ändå få lägenhet?

Kommentarer

  • Hej Olivia,

    Det är förstås ändå viktigt att säkerställa att varje ny hyresgäst kommer att kunna betala hyran och därför har Lulebo ett villkor att blivande hyresgäster ska ha god ekonomi – det vill säga att de har någon typ av inkomst som är tillräcklig för att klara av att betala hyran.

    Som inkomst räknas lön och/eller pension från anställning/eget företag, a-kassa eller aktivitetsstöd (minst 150 ersättningsdagar ska kvarstå), studiemedel/CSN, försörjningsstöd med intyg från socialförvaltningen i Luleå, etableringsersättning, sjukpenning eller sjukersättning. All inkomst måste kunna styrkas med intyg.

    När du flyttar till eller inom Lulebo ställer vi också krav på att du har skött dina hyresbetalningar och för övrigt inte har några anmärkningar som hyresgäst hos Lulebo eller annan hyresvärd.

    Du kan läsa mer om detta på vår hemsida, här: https://www.lulebo.se/artikel/villkor-for-uthyrning

    Många hälsningar från oss på Lulebo

    Eva Marknadschef