Inflyttningsdatum

Vad innebär det när det står inflyttning tidigast 1/9 o senast 1/9? Har ju uppsägningstid på nuvarande lägenhet.

Kommentarer

  • Hej Ann-Helén.

    Vissa lägenheter har tidigt inflyttningsdatum, då lägenheten t.ex. kan ha varit under reparation och står tom idag. Då man har uppsägningstid på sin nuvarande lägenhet, får man ta detta i beaktning om man gör intresseanmälan. Har man inte möjlighet att betala dubblar hyror, så behöver man göra intresseanmälan på lägenhet som har senare inflyttningsdatum.

    Om man har bott i samma lägenhet hos Lulebo i minst 5 år och skriver kontrakt på ny lägenhet inom Lulebo, så har man ingen uppsägningstid.

    Många hälsningar från oss på Lulebo