Inflyttning till Luleå

Hej! Jag har blivit erbjuden arbete i Luleå och flyttar från Gävle. Hur kan man få tag på lägenhet genom Lulebo?

Kommentarer

  • Hej Göran

    Genom att skapa en personlig sida och aktivera din kö för lägenheter kan du anmäla intresse på våra lediga lägenheter.
    Detta gör du genom att besöka www.lulebo.se

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare
  • Men om jag inte har några poäng och behöver en bostad för att börja på mitt nya arbete hur gör jag då?
  • Hej Göran.

    Du behöver registrera dig i vår lägenhetskö.
    Om du inte har så lång kötid rekommenderar vi dig att hålla utkik efter våra direktbokningar.

    Dessa lägenheter är märkt med en röd ikon på vår hemsida. Detta innebär att lägenheten har funnits publicerad, men har av någon anledning inte gått till kontrakt.
    Tilldelning av dessa lägenheter går inte efter kötid, utan först till kvarn principen.

    När det finns direktbokningar, så publiceras dessa vardagar mellan kl. 9:00-10:00.

    Har du fler frågor kring detta kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling. Du når dem på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00 alternativt via e-post lagenhetsformedling@lulebo.se

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Som jag förstår det så har ni ingen förtur för inflyttande till Luleå från annan ort för att börja jobba i den nya kommunen? Jag har kollat privata fastighetsägare och verkar som ni är dom enda som kan erbjuda lägenhet. Ska på börja arbetet om max 3-4 mån och verkar som det inte finns möjlighet att få tillräckligt med poäng till dess.
  • Hej Göran.

    Det stämmer. Det finns ingen förtur som nyinflyttad till Luleå.
    Den enda förtur för lägenheter hos Lulebo är akut medicinsk förtur.

    Många hälsningar från oss på Lulebo