Inflyttning och nycklar

Kan någon annan ta nyckeln vid inflyttning om man inte har möjlighet? Hur lyder kraven i så fall?

Kommentarer

  • Hej Laura!

    Ja, du kan skicka ett ombud som hämtar nycklarna om du inte själv har möjlighet. På grund av Coronapandemin krävs att ni bokar tid för det hos vårt Kundcenter, kontaktuppgifter finns nedan.

    När ett ombud ska hämta ut nycklarna krävs att bifogad fullmakt är ifylld, fullmakten visas upp tillsammans med:
    • Hyresavtalet
    • Kvittens som styrker att första hyran är betald
    • Legitimation
    Nycklarna kvitteras ut hos Kundcenter på Köpmangatan 27 i centrala Luleå.

    Har du fler frågor är du välkommen att kontakta Kundcenter på tel. 0920-23 67 30, vardagar klockan 9-12, eller via e-post: kundcenter@lulebo.se

    Hälsningar
    Lulebo
  • Legitimation hos båda partnerna? Bor nämligen långt ifrån Luleå och mitt ombud bor i Luleå så har inte möjlighet att lämna mitt ID.
  • Hej!

    En kopia på din legitimation fungerar bra.

    Har du fler frågor gällande fullmakt, nycklar eller avtal är du välkommen att kontakta Kundcenter på tel. 0920-23 67 30, vardagar klockan 9-12, eller via e-post: kundcenter@lulebo.se

    Hälsningar
    Lulebo