Hyra ut i andra hand?

Har bara bott i min lägenhet sedan i höstas på Assistentvägen . Är det så möjligt att hyra ut lägenheten i andra hand under sommaren? Kommer att sommarjobba på annan ort.

Kommentarer

  • Hej Erik

    En förutsättning för att få tillstånd till andrahandsuthyrning är att kontraktsinnehavaren själv varaktigt, under minst ett (1) år, har bott i lägenheten.

    Läs gärna vad som gäller för att ansöka om att hyra ut i andra hand från vår
    hemsida här: Information om andrahandsuthyrning

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare