Hyra parkering

Hej! Jag och min sambo ska snart flytta in i en av era lägenheter. Nu undrar jag om han kan hyra en parkeringsplats även om han inte står med på kontraktet? Går det annars att jag hyr 2 parkeringar?

Kommentarer

  • Hej Moa.

    Om din sambo inte står med på kontraktet rekommenderar vi att du söker fler parkeringsplatser. Detta då du som hyresgäst är prioriterad.

    Om din sambo söker platsen och blir erbjuden att skriva kontrakt, så tillkommer kostnad för moms (25%), då din sambo inte har ett hyreskontrakt.

    Många hälsningar från oss på Lulebo