Hyra

Är det hyra under sommarperioden för studenbostäder? Hur är det med el och vatten i bostäderna?

Kommentarer

  • Hej!

    Årshyran för studentbostäder är fördelad på 10 månader och utgår med 1/10 per månad under perioden augusti-maj. Hyresgästen har ej rätt till ersättning om denne ej kan nyttja de betalningsfria månaderna.

    Hyresgästen betalar för den hushållsel som förbrukas, värme och vatten ingår i hyran.

    Här kan du läsa mer om våra studentbostäder.

    Har du fler frågor om studentbostäder är du välkommen att kontakta vår Lägenhetsförmedling som nås på telefon 0920-23 67 20, vardagar kl. 9-12, eller via e-post.

    Hälsningar
    Lulebo