Hyra garage/P-plats?

Hej! får jag man hyra garage eller P-plats av Lulebo fast man inte bor i Lulebos hyreslägenheter? Jag står parkeringskö sen långt tillbaka men bor inte i era lägenheter.

Kommentarer

  • Hej Agneta!

    Uthyrning av bilplatser och förråd sker baserat på köpoäng och i första hand till Lulebos hyresgäster i det aktuella bostadsområdet. På vår webbplats finns ytterligare information, klicka här för att besöka webbsidan.
    Lulebo
  • Hej! mitt namn är medhanyi. Jag är lulebo. Jag vill hyra parkering plats.
  • Hej Medhanyi!

    På vår webbplats visas lediga bilplatser, klicka här.

    Har du frågor gällande bilplatser är du välkommen att kontakta vårt Kundcenter på tel. 0920-23 67 30.
    Lulebo
  • Hej,
    Jag behöver en parkeringsplats, jag bor på lävägen, Björkskatan
    Det finns flera som uppbyggt men de är inte tillgängliga just nu,
    Kan jag registrera migatt jag kan få en av de

    /Aws
  • Hej AWS,

    Lulebos lediga bilplatser förmedlas via vår hemsida. Alla är välkomna att ta del av vilka bilplatser som är lediga, men för att anmäla intresse för lediga objekt måste du vara registrerad i bilplats- och förrådskön som är en del av tjänsten Mina sidor. När du står i kön kan du välja att prenumerera på information när objekt på adresser som du är intresserad av blir lediga. När det dyker upp en ledig plats som du är intresserad av får du ett mail med en länk till sidan där du gör din intresseanmälan. Uthyrning av bilplatser och förråd sker baserat på köpoäng och i första hand till Lulebos hyresgäster i det aktuella bostadsområdet. På vår webbplats finns ytterligare information, klicka här för att besöka webbsidan.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
    Eva Marknadschef

  • Hej!
    Jag har anmält intresse på garageplatser Klapphällsstigen i Råneå men får ingen bekräftelse så jag vet att den kom fram!

    mvh
    Marie-Louise
  • Hej Marie-Louise!

    Efter inloggning på Mina sidor ser du dina aktuella intresseanmälningar.

    På vår webbplats finns information om intresseanmälningar - läs mer här.

    Har du fler frågor om intresseanmälningar gällande bilplatser är du välkommen att kontakta vår kundmottagning på tel. 0920-23 67 30, måndag-fredag kl. 9-12.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej, ungefär hur lång kötid är det till garage nära Forskarvägen 2-50 området?

    Med vänlig hälsning,
    Stina
  • Hej Stina!

    Vi har inget statiskt underlag som visar hur många köpoäng som krävs för garage på just dessa adresser. Det varierar och beror på hur många poäng de som anmäler intresse har.

    Har du fler frågor kopplat till garage eller bilplatser är du välkommen att kontakta vår Lägenhetsförmedling på tel. 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12, eller på e-post: lagenhetsformedling@lulebo.se

    Hälsningar
    Lulebo
  • I just wanted to know when Lulebo is going to make it possible for tenants with electrical cars to be able to recharge their cars at the respective carparks.As tenants we pay a lot money and we deserve quality service.Other areas already have boxes for recharging electrical cars because it is the future. I challenge Lulebo to be responsible and facilitate the needs of your tenants.
  • Hi Mercy!

    Lulebo is currently working on developing an electric car strategy and how we should handle it. However, it is possible to charge an electric car with continuous power and a maximum of 6 amps and that the charging box may give a maximum of 6 amps, or be limited to it.

    Price for continuous power is (August 2021) SEK 350 / month, rent for the parking space will be added *.

    * If you have individual metering and charging of engine in the power outlet, you can not choose the option continuous power. However, you can choose to activate the power outlet continuously, which means a high electricity cost and is less environmentally friendly.

    Here you can read more about electric car charging (questions and answers are in Swedish): Laddning laddhybrid eller elbil?

    Kind regards
    Lulebo
  • Jag bor i Antnäs och jag behöver ett garage eller parkeringsplats som ansökt om för längesedan.
    Men hur kan jag få det??
  • Hej Nader.

    Om du har fått ett erbjudande på en parkeringsplats är det viktigt att du innan svarstidens slut tackar ja eller nej till erbjudandet. Detta gör du genom att logga in på Mina Sidor.

    Om du är först i kön på platsen och har tackat ja, så kommer vi att kontakta dig via telefon för kontraktskrivning när svarstiden har gått ut.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • hur gör man för att hyra ett garage på abborrgränd,har lägenhet på abborrgränd.
    dan
  • Hej Dan

    På vår webbplats visas lediga bilplatser se här: Lediga parkeringar.
    Där kan du anmäla ditt intresse om det finns lediga garage på Abborrgränd.

    Har du fler frågor gällande bilplatser är du välkommen att kontakta vårt Kundcenter på tel. 0920-23 67 30 vardagar mellan klockan 09.00-12.00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare
  • Hej. Jag undrar över Zparks nya parkeringsstolpar på Kallkällan. Jag bor för tillfället hos Rikshem på Lingonstigen. Är Zpark stolparna endast för hyresgäster inom Lulebo, eller kan även andra använda dem, så som gatuparkering funkar nu? Jag har laddhybrid, och söker därför plats som kan ladda el.
    Kristofer
  • Hej Kristofer.

    Parkeringsstolparna på Lingonstigen är inte färdigställda ännu. När projektet är klart kommer platserna att hyras ut till Lulebos hyresgäster.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
    Sandra
  • Hur ställer jag mig i kö på Carport Örnäset?
    Ann-Britt
  • Hej Ann-Britt!

    På vår webbplats visas lediga bilplatser se här: Lediga parkeringar.
    Där kan du anmäla ditt intresse om det finns lediga carportar på Örnäset.

    Har du fler frågor gällande bilplatser är du välkommen att kontakta vårt Kundcenter på tel. 0920-23 67 30 vardagar mellan klockan 09.00-12.00, eller på e-post kundcenter@lulebo.se.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Thommy Kommunikatör
  • Hej!
    I Kompanivägen finns det garage P-hus med mv (Kompanivägen 25-27) och garage MC (Kompanivägen 29-31), de har olika priser men vad är skillnaden?
    Vad betyder MC?

    /Brenda
    Brenda
  • Hej Brenda

    MC är avsedd för motorcykel. Det är oftast en smalare plats därav kan det vara prisskillnad.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare
  • Hej vid hyra av parkeringsplats viaZpark tillkommer en serviceavgift vad kostar den och är det pris/månad

    Inger
  • Hej Inger

    Allmän information angående Zpark finner du i följande länk från vår hemsida: Zpark

    För specifik information om just din parkering ring då gärna vårt kundcenter på telefonnummer 0920 236730 vardagar mellan klockan 09.00-12.00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.

    Ulrika Kundmottagare
  • Hej försvinner mina poäng i kön om jag bokar en parkeringsplats
    Inger
  • Hej Inger

    Kötiden för parkeringsplatser nollas bara vid avtal för garage.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ulrika Kundmottagare
  • Får inte någon hyra en garageplats om den är står tom.  En man vill hyra den från den första december. Jag betalar hyran till den första januari.
    Siv
  • Hej,

    Våra parkeringsplatser hyrs alltid ut genom Lulebos hemsidan och fördelas enligt kötid. Om det finns ett överflöd av parkeringsplatser på ett område kan platsen hyras ut även till externa hyresgäster, då tillkommer 25% moms.
    Våra handläggare gör alltid en bedömning på respektive område om det finns möjlighet att hyra ut en parkeringsplats till en extern kund.
    Start datum för kontraktet kan aldrig skrivas innan uppsägningstiden från föregående hyresgäst gått ut.
    Ida