Hyra

Hej, ser att det finns några studentlägenheter på vänortsvägen 5 ute just nu. Min fråga är vart den väldigt stora hyreshöjningen på dessa lägenheter motiveras med. Har flera bekanta som bor där med en hyra på knappt 4000kr och nu ska man alltså behöva betala 4700kr om man vill flytta dit. Varför har köflytten gjort vv5 så mycket dyrare?

Kommentarer

  • Hej William!

    Anledningen är att det samband med projekteringen av renoveringarna på Vänortsvägen 7 och 9 blev det tydligt att tidigare gjorda hyresförhandlingar på Vänortsvägen 5 baserade sig på felaktiga kalkyler.

    Vi har samsyn med Hyresgästföreningen om detta, och därför har vi omförhandlat hyrorna på Vänortsvägen 5. De hyresgäster som bott där sedan tidigare behåller den gamla lägre hyresnivån, medan nya hyresgäster får betala rätt hyra (dvs. den nya/högre).

    Hälsningar
    Lulebo