Husdjur omöblerad studentlägenhet

Jag har tidigare fått höra att det är tillåtet med husdjur i en omöblerad studentlägenhet utan gemensamma utrymmen. Vill dubbelkolla innan jag skriver på mitt kontrakt för en sådan lägenhet eftersom det i hyresvillkoren står "Det är inte tillåtet att röka eller att ha husdjur i boendet eller i de gemensamma utrymmena". Det jag fått höra av er och vad som står i hyresvillkoren stämmer alltså inte överens.

Kommentarer

  • Hej Mattias.

    I våra omöblerade studentlägenheter är det tillåtet att ha husdjur. Man får däremot inte röka eller ta med sitt husdjur i gemensamma utrymmena som t.ex. tvättstuga.

    Många hälsningar från oss på Lulebo