Hur länge får man bo i studentbostad efter avklarade studier?

Jag är i slutet av mina studier och håller på att planera hur jag ska göra med boende. Hur länge får man bo kvar i lägenheten efter avklarade studier?

Kommentarer

  • Hej Martin!

    I samband med att studierna avslutas ska kontraktet på studentlägenheten avslutas/sägas upp. Det möjliggör att det finns studentlägenheter tillgängliga för kommande studenter.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Så man får inte ha kvar lägenheten alls? Inte en enda dag?
    Laura
  • Hej Laura,

    Eftersom du har 1 kalendermånad uppsägningstid så har du den tiden på dig att bo i lägenheten from att du säger upp lägenheten efter avslutade studier.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
    Ebba Kundmottagare