Hur hanterar jag min parkeringsplats som har Zparks lösning?

Hej!

Jag har Zparks lösning där jag bor och jag undrar hur jag aktiverar och använder deras system?

Kommentarer

  • Hej!

    Zpark - elbilsladdning och motorvärmaruttag i samma enhet
    Flera av våra bostadsområden har utrustats med Zparks motorvärmarhuvar som erbjuder ny teknik och nya möjligheter för användarna. Huvarna styrs med hjälp av Zparks app, som finns att ladda ner där appar finns erbjuder både ett klassiskt motorvärmaruttag och ett uttag för elbilsladdning (man kan bara använda ett uttag åt gången). Dessa platser har individuell mätning och debitering av el som gör det möjligt för alla hyresgäster att påverka sin förbrukning och kostnad.

    Så här fungerar det:

    • Börja med att ladda ner Zpark-appen till din telefon och identifiera dig som hyresgäst/användare genom att ange den verifieringskod du får via sms. Har du inte en smartphone, gå till den här sidan och följ instruktionerna.
    • Första gången du parkerar: skanna QR-koden eller uppge Zpark-id:et som finns intill QR-koden på din motorvärmarhuv. När "Access code" efterfrågas anger du de 4 sista siffrorna i ditt personnummer för att koppla din parkeringsplats till appen (se bild 1 nedan).
    • Motorvärmarstyrning enligt schema eller planerade avresetid ställs in via appen.
    • Motorvärmarstyrningen styrs efter utetemperaturen.
    • Elbilsladdning slås av och på via appen.
    Bild 1

    Bild 2

    Förklaring till bild 2
    Har du en bil med förbränningsmotor, använd det övre uttaget för motor- och kupévärmare. Har du en elbil, använd nedre uttaget.

    Färgerna anger
    Vitt ljus: uttaget är tillgängligt och klart att använda
    Blått ljus: fordonet är anslutet
    Grönt ljus: fordonet laddas
    Gult ljus: överström
    Rött ljus: jordfel*
    *Kontrollera alltid om jordfelsbrytaren har löst ut, då kan det vara fel på bilens utrustning. Kontrollera i appen om det finns felmeddelande innan du kontaktar vår felanmälan på telefon 0920-23 67 40.

    Bild 3

    Bild 3: Exempel på huv från Zpark. I exemplet är grönt ljus aktiverat, vilket betyder att fordonet laddas. Har du en bil med förbränningsmotor, använd det övre uttaget för motor- och kupévärmare. För elbilsladdning, använd det nedre uttaget.

    Hälsningar Lulebo
    Lulebo
  • Hej.
    Har laddat ner Zparkappen flera gånger och fått kod, men det fungerar inte.

    Mvh
    Ann-Sofie
  • Hej Ann-Sofie.

    Den personliga koden i Zpark är alltid de fyra sista siffrorna i personnumret.
    Om du anger detta och fortfarande har problem behöver du kontakta supporten på Zpark. Du når dem via e-post support@zpark.se alternativt på telefonnummer 0920-46 80 80.

    Via denna länk kan du få tips och läsa mer om hur du styr din motorvärmare: Zpark

    Många hälsningar från oss på Lulebo