HLU

Står hyresgästen själv för kostnaden vid lägenhetsunderhåll eller gör Lulebo det?
Frida

Kommentarer

  • Hej Frida!

    Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll (HLU) är en modell som gör det möjligt för hyresgästen att ansöka om inre lägenhetsunderhåll inom kategorierna tapeter, golv och övrigt.

    På vår webbplats får du bland annat veta hur lång tid som måste ha passerat sedan senaste underhållsåtgärd för att HLU-ansökan ska godkännas. Läs mer här!

    Vänliga hälsningar
    Lulebo