Har Lulebo skyddsrum i husen?

Hej!
Jag undrar om Lulebo har skyddsrum och om de är i fungerande skick?

Kommentarer

  • Hej Magnus!

    Vi har skyddsrum, en del av dom används idag för andra syften (t ex förråd), vilket är tillåtet i fredstid. Om så krävs måste vi ställa i ordning alla skyddsrum inom två dygn.

    Massor av information om detta och andra säkerhetsfrågor för privatpersoner finns på Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap (MSB) hemsida - läs mer här.

    På deras webbplats finns även en sökbar karta som visar alla skyddsrum - klicka här och sök.

    Hälsningar
    Lulebo