Grill

Har försökt hitta något om vad som gäller med att grilla på sin balkong men hittar inget på hemsidan. Vad finns det för regler?

Kommentarer

  • Hej Erik.

    Lulebo har inget förbud mot grillning på balkonger men grillning i träkols- eller gasolgrill på balkong rekommenderas inte, både på grund av rök och os som kan räknas som en störning och på grund av brandrisken.

    Om man måste grilla på balkongen är en elgrill att föredra. Vi uppmanar också våra hyresgäster att visa hänsyn och prata med sina grannar innan. Allra bäst är det förstås att grilla på gården eller att använda grillplatser om sådana finns i bostadsområdet.

    Många hälsningar från oss på Lulebo

  • Så ifall man har en balkong där det inte direkt stör grannar och det kan göras på ett säkert sätt med brandsläckare till hands så är det OK att grilla med både kol och gasol så länge det inte stör då så att säga
    Allt gott,
    Joakim
  • Hej,
    Risken är alltid stor att man stör någon granne men kan det göras på ett riskfritt sätt som inte stör någon eller riskerar en brand så går det bra, vi rekommenderar dock att man ställer ut grillen på gården.

    Hälsningar från oss på Lulebo
    Ida