Gång och cykelvägar

Är det okej att köra bil på gång och cykelvägarna mellan husen på Malmudden?

Kommentarer

  • Hej Lena!

    Nej, det är inte tillåtet att köra med fordon på gång- och cykelvägar i bostadsområdena.

    Vi sätter normalt ut betongdjur som ska hindra bilarna att köra på gångbanorna. Det sker när vi har städat på området, dvs i juni månad.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej
    Som hyresgäst förväntar jag mig att ni åtgärdar problemet NU.Det pågår bilkörning dygnet runt förekommer även tävling vem som kommer fram först. Om man påtalar att d inte är någon bilväg utan att det är gång och cykelväg blir man otrevligt bemött och svaras att dom ska fortsätta och alltid köra inne på områdets gång och cykelvägar.Känns riktigt otrevligt... Jag är glad att jag inte har småbarn.
  • Hej Lena!

    Det sätts normalt ut betonghinder i form av djur som ska hindra obehörig trafik att köra på gångbanorna. Det sker när området är städat och sopning och sand-/grusupptagning ska ska vara klart i mitten av juni månad i våra bostadsområden.

    Har du fler frågor kring det här eller annat som berör ditt bostadsområde är du välkommen att kontakta bovärden. Kontaktuppgifter finns efter inloggning på Mina sidor, och här.

    Hälsningar
    Lulebo