Fråga gällande parkering MC

Hej!

Tänkte hyra en MC parkering på Kallkällan, men har 2 funderingar:

- hur lång är uppsägningstiden? Vill bara ha tillgång till MC-platsen i cirka 4 mån.

- kan någon annan hyra platsen åt mig istället? Skriva kontraktet på 2 personer? (har nämligen stått i parkeringskö sedan 2015, och vill gärna spara den kötiden till framtida situationer).

Mvh Ludvig

Kommentarer

  • Hej Ludvig.

    Uppsägningstiden på en motorcykelplats är 3 kalendermånader.

    Ingen annan kan söka platsen åt dig. Det är den som söker platsen som också står på kontraktet och nollställer sin kötid om platsen är i ett garage.

    Om man skriver kontraktet på två personer kommer båda parter att nollställa sin kötid för parkeringsplats.

    Många hälsningar från oss på Lulebo