Förlorar man kötid om man hyr studentlägenhet?

Har stått i kö flera år men har nu börjat plugga och vill helst ha en studentlägenhet. Förlorar jag all kötid och får börja om från början efter studietiden?

Kommentarer

  • Hej Elisabet!

    Tidigare hade sökande som skrev på ett hyreskontrakt för en studentlägenhet rätt att behålla sin köpoäng då en studentlägenhet räknas som ett genomgångsboende. Nu när Lulebo har två lägenhetsköer (en för studentlägenheter och en för övriga lägenheter) och studenter har möjlighet att registrera sig i båda köerna har hanteringen för köerna samordnats så att köpoängen i studentlägenhetskön också nollställs för studenter som skriver på ett hyreskontrakt för en studentlägenhet. Den sökandes eventuella köpoäng i den andra lägenhetskön påverkas inte av denna kontraktsskrivning.

    På vår webbplats finns ytterligare information om våra köregler.

    Hälsningar
    Lulebo