Doktorander i studentlägenheter

Enligt Lulebos hemsida tillåter ni doktorandsanställning på LTU som krav på att få bo i en studentlägenhet, men det skrivs också om att det alltid är brist på studentlägenheter. Hur resonerar lulebo om att doktorander och studenter som har rätt stor skillnad i inkomst (ingångslönen för doktorander är 25.500 enligt LTUs hemsida, samt just nu ligger 100% CSN på runt 12.000, mindre än hälften alltså) ska tävla om samma lägenheter som antas vara billigare för att en ung vuxen ska ha råd att studera?

Ammi

Kommentarer

  • Hej Ammi,

    LTU har godkänt att vi får hyra ut våra studentlägenheter till doktorander.
    Det här året har Lulebo kommunicerat att det är en balans på studentlägenheter i alla fall från Lulebos sida. Vi är medvetna om att media m.fl. alltid pratar om brist på studentlägenheter trots att det inte stämmer.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
    Ebba Kundmottagare