Får jag byta tapeter och måla om i lägenheten?

Hej, jag vill byta tapeter och måla om i min lägenhet. Vad gäller och hur går jag tillväga?

Kommentarer

  • Hej Micke!

    Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll (HLU) gör det möjligt för hyresgästen att ansöka om inre lägenhetsunderhåll för kategorierna tapeter, golv och övrigt. Här finns information om vad som gäller och hur du ansöker.
    Lulebo
    (Uppdaterad )
  • Hej får man tapetsera om själv i lägenheten?
  • Hej Steven.
    Via denna länk kan du läsa mer om vad som gäller vid ansökan om HLU och eget arbete:
    Om tillgängligt HLU-saldo saknas eller tidsintervall inte uppfylls beviljas inte HLU. Önskar man då tapetsera och stå för kostnaden själv, så rekommenderar vi att man har en dialog med sin bovärd.
    Här hittar du kontaktuppgifter till bovärden i ditt område.

    Många hälsningar från oss på Lulebo