Hur ser jag hastigheten för mitt bredband?

Hur vet jag vad jag har för hastighet. Just nu går allt trögt. Bryter hela tiden då vi ser på Youtube, SVT Play m.m.

Kommentarer

  • Hej Rune,

    Problem med hastigheten kan bero på leveransen till vägguttaget i lägenheten men det kan också bero på den utrustning man själv har och använder (router, dator, kablar etc).

    Du kan ta reda på vilken hastighet som levereras till din lägenhet genom att koppla datorn direkt till nätverksuttaget i väggen och sedan kontrollera länkhastigheten i ditt nätverk och/eller mäta hastigheten med en testsida (t ex Bredbandskollen.se) som finns på nätet.

    Om du använder Lulebos internettjänst från Bredband 2 så gäller följande (info hämtat från Bredband 2s hemsida):

    "Om du upplever att din uppkoppling är långsam får du gärna mäta den via Bredbandskollen. Vi garanterar alltid minst 75% av utlovad maxhastighet. Visar det sig att mätvärdena blir lägre än vår hastighetsgaranti är det viktigt att du även mäter med din dator direktansluten mot uttaget. Om du då får bra mätvärden när du är direktkopplad behöver du se över din egen utrustning. Detta kan en router- eller datorsupport hjälpa dig med, beroende på var problemet ligger. Skulle du få dåliga värden även direktkopplad är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för vidare felsökning."

    Telefonnumret till vår internetsupport/Bredband 2s kundtjänst är: 0920-52 00 70

    Om du har valt en annan leverantör än Lulebo/Bredband 2 behöver du kontakta dem istället för att få hjälp.

    Hoppas du får ordning på detta så att ni får upp hastigheten igen! :-)

    Många hälsningar från oss på Lulebo
    Eva Marknadschef