Välkommen till Lulebos kundforum!
Läs befintliga frågor och svar eller ställ din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan, senast inom tre arbetsdagar.
Felanmälan görs på 0920-23 67 00, måndag-fredag kl.07.15-15.30 (1/5-31/8: kl.07.15-14.30), telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid.
Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har ca 7 750 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra sex trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av cirka 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Yttre skötsel samt om- och tillbyggnad av fastigheterna upphandlas externt.
Problem med hastigheten kan bero på leveransen till vägguttaget i lägenheten men det kan också bero på den utrustning man själv har och använder (router, dator, kablar etc).
Du kan ta reda på vilken hastighet som levereras till din lägenhet genom att koppla datorn direkt till nätverksuttaget i väggen och sedan kontrollera länkhastigheten i ditt nätverk och/eller mäta hastigheten med en testsida (t ex Bredbandskollen.se) som finns på nätet.
Om du använder Lulebos internettjänst från Bredband 2 så gäller följande (info hämtat från Bredband 2s hemsida):
"Om du upplever att din uppkoppling är långsam får du gärna mäta den via Bredbandskollen. Vi garanterar alltid minst 75% av utlovad maxhastighet. Visar det sig att mätvärdena blir lägre än vår hastighetsgaranti är det viktigt att du även mäter med din dator direktansluten mot uttaget. Om du då får bra mätvärden när du är direktkopplad behöver du se över din egen utrustning. Detta kan en router- eller datorsupport hjälpa dig med, beroende på var problemet ligger. Skulle du få dåliga värden även direktkopplad är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för vidare felsökning."
Telefonnumret till vår internetsupport/Bredband 2s kundtjänst är: 0920-52 00 70
Om du har valt en annan leverantör än Lulebo/Bredband 2 behöver du kontakta dem istället för att få hjälp.
Hoppas du får ordning på detta så att ni får upp hastigheten igen! :-)
Många hälsningar från oss på Lulebo