Bostadskön innan Bostad Luleå

Hej!
Jag har stått i Lulebos bostadskö sedan en tid tillbaka, och betalat avgift till Bostad Luleå flera gånger, men missade sista räkningen pga att den räkningen kom till en e-postadress som jag inte använder mer. Det innebär att jag nu inte finns kvar i Bostad Luleås kö.

Kan man på något sätt få tillbaka sin kötid, nu när det är Lulebo som tar över kön igen? Jag kötid för parkeringsplats och förråd hos Lulebo, så rimligtvis borde min kötid även för lägenheter vara detsamma. Jag har betalat flera gånger till Bostad Luleå, men missat sista räkningen och därmed ute ur deras kö. Hade aldrig detta om Bostad Luleå införts, så hade min kötid varit oförändrad. Tycker att nu då det är bestämt att Bostad Luleå ska avveckas, så ska alla som av någon anlending inte är kvar i Bostad Luleås kö, få tillbaka sin kötid hos Lulebo. Ni får gå på kötid för tex förråd och parkeringsgplatser, för att ha något att gå på. Annars är ju detta ett sätt, att gallra folk ur kön, pga glömska, ekonomi, sjukdom eller något annat, och det är väl inte helt korrekt.

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Britta!

    När Lulebo vid årsskiftet 2020/2021 återtar bostadskön för Lulebos lägenheter är det de som vid det tillfället står i Bostad Luleås bostadskö som flyttas över.

    För frågor som berör årsavgiften till Bostad Luleå ber vi dig kontakta Luleå kommun.

    Vänliga hälsningar
    Lulebo
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.