Bostadskö och registrering

Hej, jag har tidigare haft ett konto hos Bostad Luleå (som flyttades över från mitt ursprungliga Lulebokonto). Jag loggade in på nytt på Lulebos hemsida här i december, men nu verkar det som att jag inte längre finns i erat system. Skulle behöva hjälp med vad som gått fel.

Kommentarer

  • Hej Maja!

    Lulebos lägenhetskö flyttades över till den kommunala bostadsförmedlingen Bostad Luleå under hösten 2016. Sedan dess har vi på Lulebo inte haft någon lägenhetskö.

    Om du har stått i lägenhetskö hos Bostad Luleå och har betalat köavgift på 250 kr för år 2020 till Bostad Luleå kan du flytta med dig din sparade kötid till Lulebos nya lägenhetsköer.

    Från och med den 4 januari 2021 kan du själv registrera dig i Lulebos nya avgiftsfria lägenhetsköer och samtidigt ta med dig din sparade kötid. Det är ingen brådska, du kan göra denna registrering och hämta din kötid under hela året 2021 utan att förlora din kötid. Sista datum för hämtning av sparad kötid är den 31 december 2021.

    Så här gör du:
    1. Logga in på mina sidor på lulebo.se, klicka här.
    2. Klicka på fliken "Lägenhetskö" i menyn (och Studentlägenhetskö om du vill spara poäng i den kön också).
    3. Fyll i:
    - de obligatoriska fälten
    - ställ in dina önskemål gällande lägenheter
    - bocka för att du samtycker till personuppgiftsbehandling
    - bocka för om du vill ha prenumeration som matcher dina önskemål - klicka på Spara.
    4. Dina köpoäng visas under ”Min köstatus” på mina sidor.

    De som inte har betalat köavgift till Bostad Luleå har inte någon kötid för lägenheter att hämta. Dessa personer är självklart välkomna att nyregistrera sig i Lulebos lägenhetsköer och börja samla köpoäng från och med dag 1.

    På vår hemsida finns ytterligare information, klicka här för att läsa mer.

    Får du det inte att fungera är du välkommen att ringa vår kösupport på telefon 0920-23 67 99, telefontid: 9-12 och 13-16.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej!

    Jag behöver hjälp med att registrering i bostadskö. för att behålla mina poäng.

    Jag har fått lösenord från kundtjänst. Men det går inte att registrera mig, Tack på förhand! Med vänlig hälsning: Inga-Britt.
  • Hej Inga-Britt!

    För att få hjälp med det är du välkommen att kontakta vår Lägenhetsförmedling på tel. 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej. Hur registrerar jag mig? Hittar inte.
  • Hej Pia.

    Registrering på Mina Sidor och i våra köer görs på vår hemsida, www.lulebo.se
    Där väljer du "Mina Sidor" och "Registrera dig".

    Har du fler frågor kring detta kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling. Du når dem på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Hej!
    Vad betyder det när det står: Intresseanmälan spärrad t.o.m 2023.11.29
    Lena
  • Hej Lena!

    En sökande kan vara spärrad från att göra intresseanmälningar om den sökande vid tre (3) tillfällen har blivit erbjuden visning men inte har svarat vare sig JA eller NEJ på frågan om fortsatt intresse för det aktuella objektet innan tidsgränserna som angavs i samband med visningserbjudandena hade passerats. Du måste alltid svara, även om du valde att inte gå på visningen, och det är viktigt att du lämnar ditt svar i tid. Om du inte svarar JA eller NEJ vid tre (3) tillfällen blir du spärrad från möjligheten att lämna intresseanmälningar på lediga objekt under tre (3) månader.

    Här kan du läsa mer om olika orsaker till spärrning och om intresseanmälningar

    Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vår Lägenhetsförmedling på tel. 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12, eller på e-post: lagenhetsformedling@lulebo.se

    Vänliga hälsningar
    Lulebo
  • Hej! Hur blir mina föräldrar samsökande? De har varsitt konto upplagt idag.
    Nina
  • Hej,

    Man kan inte vara samsökande så att man delar ett konto.
    Varje person måste ha ett eget konto då de är personliga, vill man skriva in någon på kontraktet så kan man säga till om det vid kontraktssamtalet.

    Många hälsningar från oss på Lulebo.
    Ida
  • Hej, kan man söka lägenhet fast man är 16 år?
    Inte flytta hem ifrån men, kan man bara spara poäng tills man blir 18? så att sen det inte ska ta tid. Om man kan, hur gör man det?
    Melody
  • Hej,

    Från det att man är 16 år kan man registrera sig i Lulebos lägenhetskö för att samla poäng, du får ett poäng per dag du står i kö. På vår hemsida kan du läsa mer om köregler och om hur du registrerar dig https://www.lulebo.se/artikel/registrering-koregler .
    Från det at du är 18 år kan du sedan söka lägenheter.

    Hälsningar från oss på Lulebo.

    Ida