Blomlådor

Hej!
Jag kontaktade er på Lulebo tidigare i somras ang ett par blomlådor (se bifogad bild) som står bredvid den s.k. Hertsöpiloten (på bilden ser man även staketet till återvinningsstationen ute på Hertsön i bakgrunden). Det jag undrade tidigare var ifall ni skulle göra något med blomlådorna då de stått igenfyllda / oanvända under en längre tid - och om inte, ifall det var möjligt att blomlådorna kunde skänkas bort då jag var intresserad av dessa.

Det svar jag fick av er då var att dessa inte var era och fick uppmaning att kontakta Luleå kommun. Nu har jag haft kontakt med Luleå kommun och stadsbyggnadsförvaltningen som säger att det inte är deras då de inte står på deras mark och hänvisade mig till er på Lulebo samt Heimstaden. Nu har jag varit i kontakt med Heimstaden som menar att det står på Lulebos tomt och att det därför inte kommer göra något med dem.

Så nu vänder jag mig till er igen - nu har både Stadsbyggnadsförvaltningen och Heimstaden hänvisat till er på Lulebo, så då gissar jag att det trots allt måste vara era.

Så min fråga igen är ifall ni tänker göra något med dem eller ifall det är möjligt att jag får ta tillvara (och gärna utan kostnad)?

Mvh Tina
Tina