Bli student?

Hej! Om jag har tänkt söka till LTU till hösten men ansökningarna inte har öppnat än, är det möjligt att fortfarande kunna få ett lägenhetskontrakt innan jag blir antagen/söker?

Kommentarer

  • Hej blivande student.

    Om du gör intresseanmälan och får ett erbjudande på en studentlägenhet behöver du dagen efter svarstiden har passerat kunna ladda upp ett intyg som styrker dina kommande studier på LTU. Du behöver även kunna ladda upp en boendereferens från din nuvarande eller tidigare hyresvärd.
    Då ansökningarna inte öppnat ännu och du därför inte fått ett intyg behöver du vänta med att göra intresseanmälan på studentlägenheter.

    Har du fler frågor kring detta kan du kontakta vår Lägenhetsförmedling. Du når dem på telefonnummer 0920-23 67 20, vardagar kl. 9:00-12:00 alternativt via e-post lagenhetsformedling@lulebo.se

    Många hälsningar från oss på Lulebo