Betalningsanmärkningar sökande?

Hejsan!
Om man har en betalningsanmärkning men ingen skuld, bra ekonomi och inge andra problem, är det verkligen omöjligt att få bo hos er? Även med en borgenär?
Mvh Moa

Kommentarer

  • Hej Moa.

    I våra allmänna villkor för uthyrning av lägenhet framgår det bl.a. att man inte får ha betalningsanmärkningar de senaste tolv månaderna. Man behöver också vara vara skuldfri i förhållande till Lulebo eller annan hyresvärd, samt vara skuldfri hos Kronofogden. Man behöver också vara utan anmärkning om störningar vid tidigare boende hos Lulebo.

    Lulebo tillåter inte borgenär vid tecknande av lägenhetskontrakt.

    Du kan läsa mer om våra allmänna villkor via denna länk: Allmänna villkor för uthyrning av lägenhet

    Många hälsningar från oss på Lulebo