Behov av lägenhet.

Hej, jag ska börja studera på LTU nu i höst, och är i behov av lägenhet. Jag flyttar från Helsingborg. Och nu undrar jag om det finns något mer som jag kan göra än att skriva upp mig på lägenhetsköer.

Kommentarer

  • Hej Richard!

    Kul att du ska studera i Luleå, välkommen!

    Antar att du har registrerat dig som sökande av studentlägenhet, vilket är ett krav för att du ska kunna anmäla intresse på lediga studentlägenheter.

    För att erbjudas hyreskontrakt på en studentbostad krävs att du kan styrka att du studerar, eller att du är antagen för studier, vid Luleå Tekniska Universitet.

    Antagningsbesked eller registreringsintyg gäller som intyg, dessa kan laddas upp efter inloggning på Mina sidor.

    På vår webbplats finns ytterligare information om hur det går till från kö till kontrakt - läs mer här!

    Har du fler frågor kopplat till studentbostäder är du välkommen att kontakta Lägenhetsförmedlingen på tel. 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12, eller via e-post: lagenhetsformedling@lulebo.se

    Hälsningar
    Lulebo