Balkong eller uteplats?

På vissa av era lägenheter står de i informationen balkong men på ritningen visar den uteplats, hur vet man vilket som är rätt? Samt våning 1, är de bottenplan med uteplats eller 1 trappa upp med balkong?

Kommentarer

  • Hej Pia!

    Våning 1 är alltid en trappa upp (kan vara en halvtrappa också). Annars heter det våning 0 (noll), bottenvåning eller entréplan. Står det våning 1 bör det vara med balkong.

    Hälsningar
    Lulebo