Av/pålastning på innergårdar?

Får man inte köra in på gårdarna för av/pålastning?

En ny förbudsskylt för motortrafik på gården för forskarvägen 2-52 säger att man inte får det. Det har gått så långt att vissa hyresgäster ställer sig i vägen för bilar.

Kan detta verkligen stämma? En tilläggsskylt eller borttag av skylten behövs.

Kommentarer

  • Hej Per!

    Det är tillåtet att stanna till för i- och urlastning av bilen eller släpet trots att det råder parkeringsförbud på gården. Med i- och urlastning avses att bära föremål mellan fordonet och huset men det måste komma någon till fordonet med ett par minuters intervall, och avbrott i lastning eller lossning får inte ske.

    Angående skyltningen föreslår vi att du kontaktar din bovärd och hör dig för där, här finns kontaktuppgifter.

    Hälsningar
    Lulebo