Ansöka om pengar tillbaka för att stå i kö

Hej, jag har betalat in för kötid sen hösten 2017, och det blir 1000kr. Nu när jag skulle göra ansökan så via e-tjänst stod det att jag skulle få tillbaka 187 kr, stämmer det verkligen. Känns konstigt.
Sen fungerade det inte att knappa in kontonumret som är 16 siffror, det stod att det bara är 10 siffror som godkännes. Verkar vara nåt som är fel.