Andrahandsuthyrning, vad gäller?

Hej. Jag har stått i Lulebos kö sedan 2006, och kan kanske räkna med en bostad i närtid. Min fråga gäller om jag kan hyra ut en ev. lägenhet i andra hand till min systerdotter som bor i Knivsta, är färdigutbildad sjuksköterska till sommaren, och söker jobb på Sunderby sjukhus. Hur ser de möjligheterna ut, och kan vi göra nåt?
Med vänlig hälsning,/Elisabeth

Kommentarer

  • Hej Elisabeth!

    På vår webbplats finns utförlig information gällande andrahandsupplåtelse, klicka här för att ta del av det.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Hej!
    Jag har läst reglerna för det, och vet att det står att den som har kontraktet skall bo stadigvarande i bostaden, och att man kan ansöka om andrahandsuthyrning. Vi är bor i stugan utanför Piteå och jag har stått kvar i kön lång tid för att ha möjlighet att ha en bostad i Luleå också.

    Med vänlig hälsning,/Elisabeth

  • Hej!

    Bra att du har läst igenom informationen på vår webb och tagit del av förutsättningar för att ansöka om andrahandsupplåtelse.

    Har du fler frågor gällande det här är du välkommen att ringa Lägenhetsförmedlingen på telefon 0920-23 67 20, vardagar klockan 9-12.

    Hälsningar
    Lulebo