Aktivitetsstöd

Hej jag undrar vad för slags intyg jag ska ladda upp på mina sidor om jag har aktivitetsstöd?

Kommentarer

  • Hej Jasmine!

    Lulebo är till för alla och våra lägenheter hyrs ut baserat på kötid – inte baserat på vem du är eller var du jobbar. Det är förstås ändå viktigt att säkerställa att varje ny hyresgäst kommer att kunna betala hyran och därför har Lulebo ett villkor att blivande hyresgäster ska ha god ekonomi – det vill säga att de har någon typ av inkomst som är tillräcklig för att klara av att betala hyran.

    Som inkomst räknas lön och/eller pension från anställning/eget företag, a-kassa eller aktivitetsstöd (minst 150 ersättningsdagar ska kvarstå), studiemedel/CSN, försörjningsstöd med intyg från socialförvaltningen i Luleå, etableringsersättning, sjukpenning eller sjukersättning.

    All inkomst måste kunna styrkas med intyg.

    Här kan du läsa mer om våra villkor för uthyrning.

    Har du fler frågor om inkomstkrav är du välkommen att kontakta vår kundmottagning på tel. 0920-23 67 30, vardagar klockan 9-12.

    Hälsningar
    Lulebo