Seniorkortet

Jag har läst om seniorkortet, hur får jag ett sådant? Kostar det något och var gäller det?
Josefin

Kommentarer

  • Du kan hämta ut/beställa en biljett från den dagen du fyller 80 år. Besök Kundcenter i Växjö eller ring och beställ på 0771-76 70 76, biljetten skickas till din folkbokföringsadress.
    Du måste ha med dig giltig legitimation när du reser och ska kunna visa upp det vid biljettkontroll.
    Med biljetten reser du fritt med buss och tåg i hela Kronobergs län. Biljetten är även giltig för resor med Närtrafik och kompletteringstrafik.
    Biljetten är kostnadsfri, ligger på ett resekort och aktiveras direkt vid beställning eller överlämnande och är då giltigt i två år.
    Här finns mer information: Resekort period (lanstrafikenkron.se)
    /Ann-Sofie
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Gäller 80+ kortet även i Jönköpings län?
    Lasse Eriksson
  • 80+ Kortet gäller endast inom Kronobergs Län.

    /Marcus A
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
  • Vad är närtrafik resp kompletteringstrafik - senior 80?
    Thomas
  • Hej Thomas!

    Tack för din fråga! Här kan du läsa mer om Närtrafik och Kompletteringstrafik.
    https://www.lanstrafikenkron.se/sv/nartrafik
    https://www.lanstrafikenkron.se/kompletteringstrafik

    Kontakta gärna vårt Kundcenter tel 0771 76 70 76 om du vill veta mer om vad det innebär för just dig.

    Önskar dig en fin dag!
    //Gabriella
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.