Periodbiljett

Hej,
Jag bor i Lessebo och studerar i Växjö. Om man köper periodbiljett kan man åka både tåg och buss till Växjö? Ingår det även stadstrafik till universitetet?
Adde

Kommentarer

  • Hej Adde!

    Ja, det stämmer.
    Du kan åka både buss och tåg, när du åker tåg och har resekort behöver ni ett inspektionskvitto men köper ni i appen så syns sträckan där.
    Ni kan även åka i Växjö stadstrafik till universitetet då ni har Växjö som en destination.

    Önskar dig en trevlig helg!

    / Simone

    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör