Malmö till Älmhult Öresundståg

Hej

Jag har ett skånekort period 30 dagar som låter mig resa fritt inom Skåne i 30 dagar.

Om jag enstaka gånger ska resa till Älmhult med Öresundståg, räcker det då att jag köper till ”Enkelbiljett Älmhult stadstrafik” för att täcka upp från Skånes gräns till Älmhult station?

Adam

Kommentarer

  • Hejsan Adam.
    Ja det stämmer. Då har du ditt skånekort som gäller i Osby/Killeberg vilket är sista zonerna i Skåne. Och sen har du en stadsbiljett (Älmhult zonen) som är första angränsande zon i Kronoberg.

    /Marcus
    Länstrafiken Kronoberg Kundinformatör