Vilka sjukdomar är vanliga i de länder där Läkare Utan Gränser arbetar?

Jag funderar över vilka sjukdomar som är vanligast där ni arbetar?

Läkare Utan Gränser

Kommentarer

  • Det finns många dödliga sjukdomar: malaria, mässling, kolera, tuberkulos, diarré och luftvägsinfektioner. Den mest omtalade är hiv/aids. De flesta av dessa sjukdomar är både enkla och billiga att behandla. Ändå dödar de varje år miljontals människor bland de allra svagaste – barn, gravida kvinnor, undernärda och gamla i världens fattigaste länder. Många dödsfall skulle ha kunnat undvikas med hjälp av rätt mediciner. Genom Accesskampanjen arbetar vi för att alla människor ska ha rätt till de läkemedel de behöver för att överleva.

    Här kan du läsa mer om några av de sjukdomar vi behandlar i fält.
    Här kan du läsa mer om Accesskampanjen.

    Vänliga hälsningar,
    Givarservice

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy