Varför spenderar ni pengar på reklam?

Varför lägger ni resurser på marknadsföring och utskick?

Kommentarer

  • Det huvudsakliga målet med våra kampanjer är att få fler människor att vilja stödja vårt arbete. De livräddande insatser vi gör runtom i världen är helt beroende av privata donationer. Vår ambition är att alla våra kampanjer ska vara gratis eller rabatterade för att hålla kostnaderna nere.

    Genom kampanjerna vill vi nå fler människor som vill stötta oss så att vi kan använda oss av deras bidrag i vårt humanitära arbete världen över. Att dessutom informera allmänheten, beslutsfattare och andra organisationer om vad vi ser runt om i världen är i enlighet med Läkare Utan Gränsers grundläggande principer. Det är ett sätt att på längre sikt försöka förbättra världen vi lever i.

    De kostnader vi ändå har får vi tillbaka mångdubbelt vilket gör att vi kan bistå ännu fler människor med livsviktig vård runtom i världen.

    För 2018 såg fördelningenav kostnaderna ut så här: 84,6% till det ideella ändamålet, 12,7% var insamlingskostnader och resterande 2,7% användes till administration. Mer information om hur dina gåvor används hittar du här

    Vänliga hälsningar,
    Mimi Givarservice

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy