Vad kan jag testamentera?

Kan jag testamentera en viss andel av min kvarlåtenskap till er?

Kommentarer

  • Du kan testamentera en specifik summa, stor eller liten, eller en specifik ägodel, som en bostadsrätt eller värdepapper. Du kan även välja att ge en andel av din kvarlåtenskap. Det kan handla om allt från till exempel tio procent till att vi ärver hela kvarlåtenskapen. Varje krona gör skillnad.

    Det kan vara bra att känna till att Läkare Utan Gränser och andra ideella organisationer inte betalar skatt på fastighetsförsäljning, aktieutdelningar, kapitalvinster och ränteintäkter. Pengarna från testamenterade fastigheter och värdepapper går därmed oavkortat till våra livräddande insatser.

    Du är välkommen att höra av dig om du har frågor kring ditt testamente:

    Läs mer om att testamentera till Läkare Utan Gränser här: https://lakareutangranser.se/stod-oss/testamente

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy