Varför skickar ni ut tidningen Direkt till månadsgivare?

Jag undrar hur ni motiverar att ni ger ut den tidning (snygg och välgjord) jag som månadsgivare får hemskickad, vad kostar den att producera och varför går insamlade medel till en produkt som ju knappast ens har någon opinionsbildande effekt när den går till "redan frälsta", det räcker väl med brevutskicken?!
Tycker
Ann Svalander

Kommentarer

  • Detta är svar från vår redaktör på tidningen Direkt.

    "Hej Ann och tack för ditt meddelande. Anledningen till att vi har en tidning är att Läkare Utan Gränser, vid sidan av det medicinska arbetet, också vill berätta om situationen på de platser där vi arbetar. Det gör vi eftersom vi tror och hoppas att förändring börjar med kunskap. Ju fler som känner till läget i exempelvis Sydsudan (ett land som det sällan rapporteras om i vanliga medier), desto troligare är det att den kunskapen sprids och kanske till och med kan leda till någon form av förändring.

    Detta är en av grundpelarna inom Läkare Utan Gränser och har varit det ända sedan vi grundades i Paris 1971, av ett gäng läkare och journalister. Att tidningen går ut till ”redan frälsta” som du skriver är ett sätt att mer på djupet informera om de platser där vi jobbar, de människor som nås av våra insatser och även att fördjupa diskussionen kring humanitärt arbete. Tidningen går även till medier, politiker och andra som kan ha ett intresse av de här frågorna.

    De utvärderingar vi gör regelbundet visar att många uppskattar tidningen, även om det förstås också finns en hel del som hellre vill ha den digitalt för att spara in på pappret. Eller som inte vill ha den alls.

    Varje ex av Direkt kostar ca 7,25 kr.

    Om du inte vill ha den är det bara att meddela vår givarservice så tar vi bort dig ur registret. Den läggs upp på vår hemsida så om du vill läsa går den att hitta där.

    Tack för att du stödjer vårt arbete!

    Bästa hälsningar

    Åsa Nyquist Brandt, redaktör"

    Hoppas att du fick svar på din fråga! Som hon nämnde, om du inte vill få tidningen från oss så är det bara att kontakta oss på givarservice@lakareutangranser.se så hjälper vi till!

    Vänliga hälsningar,
    Anton Givarservice
  • Tack för snabb återkoppling!
    Jag vidhåller dock att Direkt är onödig att skicka ut, i runda slängar lägger ni alltså uppemot 800 000 kr på detta (antalet månadsgivare gånger 7,25 kr), det torde räcka med den digitala versionen.
    Vänligen
    Ann Svalander

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.