Är ni i behov av anestesisjuksköterskor?

Hej!
Jag undrar hur jag som anestesisjuksköterska skulle arbeta för er? Utbildar mig just nu också till intensivvårdsjuksköterska så undrar om det arbetet också.

I Sverige arbetar anestesisjuksköterskor ganska självständigt, t.ex. söver vi friskare patienter själv och är de som tar hand om patienten anestesiologiskt under operationen. I många andra länder, t.ex. Tyskland och UK, så fungerar anestesisjuksköterskan mer som en assistent till anestesiologen som är den som sköter patienten under operationen.
Om jag söker till er, skulle jag hamna på en uppvakningsavdelning, på operation, intensivvårdsavdelning eller "vanlig" avdelning, eller hur fungerar det för sjuksköterskor med specialistkompetens?

Kommentarer

  • Hej Inga,
    Ja, vi rekryterar anestesisjuksköterskor för våra fältuppdrag. Kriteriet är då att man kan arbeta självständigt och har erfarenhet att arbeta med spinaler. För positionen som anestesisjuksköterska måste man även ha kunskaper i franska för att kunna bli antagen, då de projekt där anestesisjuksköterskor behövs till störst del ligger i fransktalande länder.

    En anestesisjuksköterska kan även arbeta som sjuksköterska i fält inom  "intesivvårdsavdelningar". I de flesta fall behöver man även ha kunskaper i franska för den positionen, men det finns här undantag.

    Vänliga hälsningar,

    Rekrytering Program
    (Uppdaterad )

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy