Hur mycket spenderar ni på marknadsföring?

Varför syns ni så mycket i media nu, hur mycket kostar det.Brukar skänka gåvor till er, nu har jag blivit tveksam, gåvan kanske går till reklam

Kommentarer

  • Hej Björn,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva till oss. Vi förstår vad du menar och är tacksamma för att du hör av dig, hoppas nedanstående svar ger lite klarhet!

    För att kunna bedriva vårt arbete ute i världen behöver vi pengar. Vårt arbete finansieras till största delen genom insamling av privata medel, där reklam och marknadsföring spelar en stor och viktig roll. Genom kampanjerna vill vi nå fler människor som vill stötta oss så att vi kan använda oss av deras bidrag i vårt humanitära arbete världen över. Att dessutom informera allmänheten, beslutsfattare och andra organisationer om vad vi ser runt om i världen är en av Läkare Utan Gränsers är i enlighet med våra grundläggande principer. Det är ett sätt att på längre sikt försöka förbättra världen vi lever i.

    Vi ser tyvärr en nedåtgående trend i vår insamling samtidigt som det finns ett växande behov vi behöver möta. Det huvudsakliga målet med våra kampanjer är att få fler människor att vilja stödja vårt arbete. De livräddande insatser vi gör runtom i världen är helt beroende av privata donationer.

    Inom Läkare Utan Gränser är vi alltid väldigt kostnadsmedvetna och de pengar vi lägger på insamling ger i snitt sju kronor tillbaka per investerad krona (ROI / return on investement = 7, siffra från 2018).

    Hoppas detta gav svar på din fråga!
    Vänligen,
    Evelina
    Infomail
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.