Radiolog?

Hej!
Har ni behov av radiologer på distans eller i fält? Jag tänker att det att det nog egentligen inte finns behov av att tolka DT bilder då dessa maskiner kanske inte ens finns tillgängliga i er vardag och att vanliga slätröntgen tolkas av den kliniska personalen. Men jag vill ändå höra mig för, framför allt om möjligheterna att tolka bilder som voluntär på distans (kanske en helt orimlig tanke?)? MVH /Malin Strese

Kommentarer

  • Hej Malin,

    Tack för din fråga!
    Det finns positioner för radiologer i vissa av våra fältprojekt, och detta är en position vi rekryterar internationellt för. Tyvärr finns det inte möjlighet att utföra detta arbete på distans utan det krävs att man är stationerad på plats i ett av våra projekt. Eftersom dessa är väldigt få så rekryterar vi inte radiologer aktivt, men vid behov anställer vi denna profil.

    Vänliga hälsningar,
  • Hej!

    Jag undrar om man som ST i allmänmedicin kan jobba hos er under utbildningen eller som färdig specialist?

    Med vänliga hälsningar,
    Josefin Hansson
  • Hej Josefin,

    Tack för din fråga!

    Om man gör sin ST kan man i vissa fall tillgodoräkna sig arbete i fält men det beror lite på inom vilket område. Som färdig specialist kan man såklart arbeta i fält. Generellt har vi dock ganska få positioner i fält för just allmänläkare. Pratar man franska är det lite lättare att matchas med uppdrag.

    Vänliga hälsningar,

    Eva

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy